κοινωνιοψυχολογία της οικογένειας: διερεύνηση των ρόλων των δύο φύλων στα παιδικά παραμύθια

14 Οκτ.

Τα παραμύθια προσφέρουν ένα χώρο μελέτης της αναπαραγωγής των στερεοτύπων για τα δύο φύλα. Μέσα στα παραμύθια τα παιδιά μαθαίνουν τους ρόλους των δύο φύλων και διαμορφώνουν τη δική τους ταυτότητα. Είναι σημαντικό τα ερεθίσματα που παίρνουν τα παιδιά να μην αναπαράγουν στερεότυπους ρόλους για τα δύο φύλα και είναι έργο του εκπαιδευτικού να αναγνωρίζει τέτοιο υλικό και να εισάγει άλλο που δεν αναπαράγει στερεότυπα ή να δίνοντας ερεθίσματα που αμφισβητούν στερεότυπους ρόλους για τα δύο φύλα.

Εργασία

Ανάλυση των στερεοτύπων των δύο φύλων στα παιδικά παραμύθια

Υλικό

Πέντε παραδοσιακά και πέντε σύγχρονα παραμύθια

Ανάλυση

Ομαδοποίηση όλων των χαρακτηριστικών που αποδίδονται στους γυναικείους και ανδρικούς χαρακτήρες (π.χ. όμορφος/η, γενναίος/α, με γελαστό πρόσωπο κτλ). Υπάρχουν χαρακτηριστικά που αποδίδονται μόνο σε γυναίκες ή άνδρες; Ποια είναι αυτά; Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά;

Σύνολο των γυναικείων και ανδρικών χαρακτήρων στα παραμύθια. Υπερτερούν οι ήρωες του ενός φύλου; Τι συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε σχετικά;

Πως παρουσιάζονται οι σχέσεις των δύο φύλων μέσα στα παραμύθια; Είναι ανταγωνιστικές; Είναι συμπληρωματικές (π.χ. ο καθένας στο πόστο του); Είναι άνισες;

Πως παρουσιάζεται η οικογένεια; Ποια χαρακτηριστικά αποδίδονται στον πατέρα; Στη μητέρα; Τι σχέσεις ανάμεσα σε γονείς και παιδιά παρουσιάζονται;

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: